logo

Knut-Marius Sture oppnevnt som meddommer i Arbeidsretten

Vår partner Knut-Marius Sture er oppnevnt som meddommer i Arbeidsretten etter forslag fra NHO.

Arbeidsretten avgjør tvister om tariffavtaler og andre kollektive arbeidsrettslige spørsmål, og har en sentral rolle i norsk arbeidsliv. Retten består av syv medlemmer, oppnevnt av Kongen i statsråd: tre faste fagdommere og fire meddommere etter innstilling fra arbeidslivets organisasjoner, blant dem LO og NHO.

Som meddommer vil Knut-Marius delta i behandlingen av saker etter arbeidstvistloven, herunder tvister om tariffavtalers forståelse, gyldighet og brudd på tariffavtaler.

Knut-Marius har bistått virksomheter i arbeidsrettslige tvister og forhandlinger i snart 40 år, en erfaring han nå tar med seg inn i rollen som meddommer.

Han fortsetter samtidig som partner hos oss.